ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ & ΩΡΑ

Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Ένα χρόνο μετά το Δ.Ν.Τ. και την ΤΡΟΪΚΑ ο υπουργός εθνικής οικονομίας
Γιώργος Παπακωνσταντίνου σε συνέντευξη του στον Αλέξη Παπαχελά δήλωσε
ότι αν δεν πάρουμε την επόμενη δόση πολύ σύντομα θα κυρήξουμε στάση
πληρωμών.

Απόσπασμα από τη συνέντευξη:

"Αλέξης Παπαχελάς
Να το κάνουμε λίγο λιανά αυτό, να το καταλάβουμε όλοι. Καταρχήν,
τι θα συμβεί αν δεν πάρουμε την πέμπτη δόση η οποία είναι στις 26
Ιουνίου αν θυμάμαι καλά;


Γιώργος Παπακωνσταντίνου -- Υπουργός Οικονομικών
Η χώρα θα πάει σε στάση πληρωμών.


Αλέξης Παπαχελάς
Πέστε μου πρακτικά τι σημαίνει αυτό, να το καταλάβουμε όλοι.


Γιώργος Παπακωνσταντίνου -- Υπουργός Οικονομικών
Πρακτικά σημαίνει ότι δεν πληρώνονται οι μισθοί, δεν πληρώνονται
οι συντάξεις, δεν πληρώνονται όλες οι δαπάνες του δημοσίου,
κατεβάζουμε ρολά."


Ολόκληρη η συνέντευξη

πηγή : http://folders.skai.gr/main/theme?id=222&locale=el


Aganaktismenoi polites by Aganaktismenoi_Polites

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Ίσως για πρώτη φορά ακούγoνται μερικές από τις αιτίες που δημιούργησαν την Ελληνική Δημοσιονομική κρίση από τον δημοσιογράφο και Λέκτορα Πολιτικής Οικονομίας του Varna Free University of Cyprus κύριο Λεωνίδα Βατικιώτη. Παραθέτουμε την ομιλία του από το πρώτο Διεθνές Συνέδριο για την σύσταση Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου. 6-7-8 Μαϊου 2011 (wwww.elegr.gr)

Οι αιτίες της ελληνικής δημοσιονομικής κρίσης (Ομιλία στο συνέδριο για το χρέος, Αθήνα 6.5.11)

Η προσφυγή στο Μνημόνιο ΔΝΤ – ΕΕ ήταν μια πολιτική επιλογή που στόχευε: Πρώτο, την αφαίρεση κοινωνικών δικαιωμάτων και εργατικών κατακτήσεων, κατ’ απαίτηση του ελληνικού κεφαλαίου. Προς επιβεβαίωση δύο στοιχεία: Η πρόσφατη δήλωση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιώργου Προβόπουλου[1], ότι το 2010, τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του Μνημονίου, οι μισθοί μειώθηκαν κατά 14% και οι συντάξεις κατά 11%. Επίσης ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας[2] βάση της οποίας το ωριαίο κόστος εργασίας στην Ελλάδα το 2010 κατέγραψε ρεκόρ πτώσης της τάξης του 6,5%, όταν στην ΕΕ των 27 αυξήθηκε κατά 2% και στην ευρωζώνη των 17 αυξήθηκε κατά 1,4%.

Δεύτερο, την απαλλαγή των ξένων τραπεζών, ειδικότερα των γαλλο-γερμανικών που είχαν την μεγαλύτερη έκθεση, από τα ελληνικά ομόλογα, κατ’ απαίτηση των διεθνών πιστωτών. Προς επίρρωση πρόσφατα στοιχεία[3] που δείχνουν ότι τον χρόνο που πέρασε οι μεγάλες τράπεζες της Ευρώπης και των ΗΠΑ μείωσαν σημαντικά τις θέσεις τους στην ελληνική αγορά ομολόγων με αποτέλεσμα να μην κινδυνεύουν πλέον σημαντικά από μια αναδιάρθρωση ή παύση πληρωμών.

Η επιβολή παρόλα αυτά του αντισυνταγματικού Μνημονίου, παρά και ενάντια στη θέληση του ελληνικού λαού δικαιολογήθηκε με βάση την έκρηξη του δημόσιου χρέους και του ελλείμματος. Ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός κατά την κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου, το ΔΝΤ, την ΕΕ και το ελληνικό κεφάλαιο προκλήθηκαν από τις υψηλές κοινωνικές παροχές. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι τελείως διαφορετική. Οι ρίζες της ελληνικής κρίσης χρέους βρίσκονται στις παρακάτω αιτίες:

1. Ύφεση και μέτρα αντιμετώπισής της

Το ξέσπασμα της κρίσης τον Σεπτέμβριο του 2008, με αφορμή την κατάρρευση της Lehman Brothers οδήγησε σε μείωση τις καταναλωτικές δαπάνες και επίσης τα δημόσια και δη τα φορολογικά έσοδα σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Παράλληλα οι κρατικές παρεμβάσεις για την άμβλυνση των συνεπειών της κρίσης αύξησαν τις δημόσιες δαπάνες και διεύρυναν το έλλειμμα σε όλη την ΕΕ. Πολύ περισσότερο στην Ελλάδα.

2. Εθισμός του ελληνικού κεφαλαίου σε άμεσες ενισχύσεις

Η διάσωση των προβληματικών επιχειρήσεων την δεκαετία του ’80 και οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου των άμεσων ενισχύσεων προς τις επιχειρήσεις υπό την μορφή ρευστού. Σταθερά ωστόσο τις τελευταίες δεκαετίες οι ελληνικές επιχειρήσεις, ειδικότερα η αφρόκρεμα τους ενισχύονται με δις. κάθε χρόνο, υπό την μορφή αναπτυξιακών κινήτρων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Τα σκάνδαλα και οι ρεμούλες ανθούν με συνεργούς τα δύο κόμματα εξουσίας (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) και τις μεγάλες επιχειρήσεις, αυτές ακριβώς που επέβαλαν το Μνημόνιο και εμφανίζονται να ανησυχούν για τα ελλείμματα.

3. Ιδιωτικοποιήσεις

Με την επίκληση του εξορθολογισμού και της μείωσης του κράτους τα δημόσια έσοδα απώλεσαν πηγές εσόδων που απέδιδαν στο διηνεκές έναντι πινακίου φακής. Το παράδειγμα του ΟΤΕ που πουλήθηκε στην γερμανική Deutsche Telecom από την κυβέρνηση της ΝΔ κάτω από εντελώς αδιαφανείς διαδικασίες και με τίμημα που ισούταν με τα έσοδα του δημοσίου για έναν χρόνο είναι το πιο γνωστό αλλά δεν είναι και το μοναδικό.

4. Εξοπλισμοί

Μια ματιά να ρίξει κανείς στα ποσά που δαπανώνται διεθνώς για εξοπλισμούς νομίζει πως η Ελλάδα είναι η στρατιωτική υπερδύναμη της Ευρώπης και της Μεσογείου. Ενδεικτικά, όταν κατά μέσο η ΕΕ των 27 δαπανά το 1,6% του ΑΕΠ της για εξοπλισμούς, η Ελλάδα αφιερώνει το 3,3%[4]. Ποσοστό διπλάσιο του μέσου ευρωπαϊκού και τριπλάσιου αυτού που δαπανούν άλλες γειτονικές χώρες όπως οι μεσογειακές ευρωπαϊκές. Πρόκειται δε για εξοπλισμούς εν πολλοίς αχρείαστους μια και επιβάλλονται από το ΝΑΤΟ εξυπηρετώντας τις επιθετικές, τρομοκρατικές του αποστολές και όχι τη φύλαξη των συνόρων.

5. Χαμηλή φορολογία του κεφαλαίου

Η Ελλάδα έχει ένα από τους χαμηλότερους λόγους φορολογικών εσόδων προς ΑΕΠ: 32,6% του ΑΕΠ όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ των 27 και την ευρωζώνη είναι 37% και στη Δανία που έχει τον υψηλότερο λόγο 48%. Τα χαμηλά φορολογικά έσοδα είναι ωστόσο απόρροια της χαμηλής, σχεδόν συμβολικής, φορολόγησης του κεφαλαίου. Αυτό φαίνεται από την μεγαλύτερη απόκλιση που εμφανίζουν οι συντελεστές φορολόγησης κεφαλαίου στην Ελλάδα σε σύγκριση με την ΕΕ: 15% είναι στην Ελλάδα όταν στην ευρωζώνη οι αντίστοιχοι φορολογικοί συντελεστές είναι 27%[5].

6. Συμμετοχή στην ευρωζώνη

Η συμμετοχή της Ελλάδας στην ΕΟΚ το 1981 και στην ευρωζώνη το 2002 αρχικά επιτάχυνε τις διαδικασίες εκκαθάρισης κεφαλαίου εις βάρος της μεταποίησης, της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και της συνολικής απασχόλησης και, φυσικά, των δημοσίων εσόδων. Πέραν αυτού η αιτία για το χαμηλό ποσοστό των εξαγωγών στο σύνολο του ΑΕΠ (21% έναντι 40% για τη ζώνη του ευρώ) πρέπει να αναζητηθεί στην υιοθέτηση μιας νομισματικής πολιτικής όχι απλώς ακατάλληλης αλλά διαμετρικά αντίθετης με τα συμφέροντα της ελληνικής οικονομίας. Αρκεί να αναφέρουμε ότι η ελληνική οικονομία καλείται να επιβιώσει σε ένα περιβάλλον ανατίμησης του «εθνικού» της νομίσματος μέσα σε μια 10ετία κατά 64% (τόσο έχει ανατιμηθεί το ευρώ έναντι του δολαρίου από τις 2/1/2002 μέχρι χθες) όταν κατά το παρελθόν ανά 7 χρόνια προέβαινε σε υποτιμήσεις. Αυτό το γεγονός, μαζί με τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Εε στην εφαρμογή αντιλαϊκών πολιτικών υπογραμμίζουν, κατά τη γνώμη μου, την ανάγκη εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη και την ΕΕ.

7. Εξυπηρέτηση δημόσιου χρέους

Οι δαπάνες εξυπηρέτησης του δημόσιου χρέους από το 1991 μέχρι και το 2011 ανήλθαν σε 513 δισ. Ευρώ (βλ. Πίνακα). Οι δε εξοφλήσεις βραχυπρόθεσμων τίτλων μόνο τα τελευταία 9 χρόνια (2003 – 2011) ανέρχονται σε 151 δισ. Εύκολα συνάγεται ότι τα τελευταία 20 χρόνια έχουμε πληρώσει δύο φορές το δημόσιο χρέος. (Ξεκάθαρη περίπτωση ανατοκισμού!)

Ο καταστροφικός ρόλος της εξυπηρέτησης του δημόσιου χρέους στα δημόσια οικονομικά φαίνεται επίσης από το γεγονός ότι τα φορολογικά έσοδα (52,9 δισ. ευρώ) φθάνουν και περισσεύουν για τις απαραίτητες κοινωνικές δαπάνες : αποδοχές δημοσίων και συντάξεις, χρηματοδότηση ασφαλιστικών ταμείων και δαπάνες υπουργείου Υγείας, Παιδείας και Άμυνας (51,6 δις.). Λεφτά υπάρχουν λοιπόν αν σταματήσει να εξυπηρετείται το δημόσιο χρέος που μόνο φέτος για τόκους και χρεολύσια θα απορροφήσει 62 δισ. ευρώ. Τρεις φορές περισσότερα απ’ όσο οι αποδοχές και οι συντάξεις και δέκα φορές περισσότερα απ’ όσα θα πάνε στην Παιδεία. Να γιατί το δημόσιο χρέος δεν πρέπει να πληρωθεί. Το έχουμε ήδη πληρώσει πολλές φορές! Να γιατί πρέπει να διαγραφεί κάτω από μαζικούς λαϊκούς αγώνες που θα επιβάλλουν την ανατροπή του μνημονίου, της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου και των πολιτικών λιτότητας.

Δαπάνες εξυπηρέτησης χρέους κεντρικής κυβέρνησης, σε εκ. Ευρώ

Έτος

Χρεολύσια

Τόκοι

Παράλληλες δαπάνες

Σύνολο


1991

2.703

4.203

46

6.952


1992

6.406

4.123

71

10.600


1993

4.707

6.228

135

11.070


1994

7.162

8.990

190

16.342


1995

7.907

9.098

307

17.312


1996

10.263

9.641

339

20.243


1997

10.145

8.809

308

19.262


1998

9.682

9.018

170

18.870


1999

9.251

9.290

101

18.642


2000

13.131

9.499

58

22.688


2001

11.618

9.289

39

20.946


2002

20.280

8.535

59

28.874


2003

20.763

9.208

70

30.041


2004

18.444

9.283

72

27.799


2005

20.379

9.616

71

30.066


2006

16.589

9.441

56

26.086


2007

22.195

9.657

71

31.923


2008

26.246

11.134

72

37.452


2009

29.000

12.195

145

41.340


2010

19.510

12.950

0

32.460


2011

28.130

15.920

0

44.050


ΣΥΝΟΛΟ

314.511

196.127

2.380

513.018


Πηγή: Υπουργείο Οικονομικών, Κρατικοί προϋπολογισμοί


[1] Δημοσιεύθηκε στον Τύπο στις 19 Απρίλη με αφορμή την καθιερωμένη δημοσιοποίηση της έκθεσης του Διοικητή.

[2] Eurostat news release 42/2011,16 March 2011: Fourth quarter 2010 compared with fourth quarter 2009 – Euro area hourly labor costs rose by 1,6%.

[3] Πηγή: Bank of International Settlements. Δημοσιεύθηκαν στον ελληνικό Τύπο στις 21 Απρίλη.

[5] Eurostat: Taxation trends in the European Union, main results, 2010 edition।


Πηγή: http://leonidasvatikiotis.wordpress.com/2011/05/08/

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

ΙΣΗΜΕΡΙΝΟΣ: ΠΩΣ ΜΕΙΩΣΕ ΚΑΤΑ 65% ΤΟ ΧΡΕΟΣ




Συνέντευξη του Ερίκ Τουσέν, Προέδρου της Επιτροπής για την Κατάργηση των Χρεών του Τρίτου Κόσμου, στην εφημερίδα Αυγή της 6/3/2011





Το πρόβλημα του χρέους, με το οποίο σήμερα μας «πολυβολούν», είναι πράγματι τόσο σημαντικό ή χρησιμοποιείται μάλλον για ιδεολογικούς λόγους;



Πράγματι το θέμα του χρέους χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για την επιβολή σε όλους τους λαούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της Βορείου Αμερικής, στις ΗΠΑ, μια σειρά θυσιών που αποτελούν πλήγματα στα κοινωνικά δικαιώματα. Η έκρηξη του δημοσίου χρέους χρησιμοποιείται ως πρόσχημα από το μεγάλο κεφάλαιο για να επιτείνει την επίθεσή του κατά της εργασίας, αυξάνοντας έτσι τα χρέη του.

Γιατί όμως το κεφάλαιο επέλεξε τη συγκεκριμένη συγκυρία όπου η παγκόσμια ανάκαμψη είναι ακόμη πολύ εύθραυστη; Δεν φοβάται ότι παίζει με τη φωτιά;

Η ιστορία μας διδάσκει ότι το κεφάλαιο κάνει σημαντικές παραχωρήσεις στην εργασία, όταν ο συσχετισμός δυνάμεων το αναγκάζει. Για παράδειγμα, τη δεκαετία του 1930 στις ΗΠΑ και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες σημειώθηκαν σημαντικοί κοινωνικοί αγώνες που ανάγκασαν σε παραχωρήσεις.

Ο Φραγκλίνος Ρούζβελτ που ανέλαβε την προεδρία των ΗΠΑ το 1933, μετά από το κραχ του 1929, εφάρμοσε πραγματικά μια κεϊνσιανή πολιτική με στόχο τη βελτίωση των μισθών, των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, την αύξηση της προοδευτικότητας της φορολογίας, με την έννοια ότι αναγκάστηκαν τα υψηλότερα εισοδήματα να συνεισφέρουν περισσότερο, π.χ. επέβαλε φόρο ύψους 80% στα υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια! Το ίδιο έγινε με το Λαϊκό Μέτωπο στη Γαλλία και τους Εργατικούς στην κυβέρνηση στη Βρετανία. Και μετά από τον παγκόσμιο πόλεμο, υπήρχε τέτοιος συσχετισμός δυνάμεων υπέρ του κοινωνικού κινήματος και των εργαζομένων, που είχαμε αυτό που ονομάστηκε «φορντικός συμβιβασμός», καθώς και πολιτικές εθνικοποιήσεων σε ευρωπαϊκές χώρες και σημαντικές παραχωρήσεις στον κόσμο της εργασίας. Αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 περάσαμε με τον Ρέηγκαν και τη Θάτσερ σε νέα φάση αυτή της νεοφιλελεύθερης επίθεσης, που δυστυχώς για τον κόσμο της εργασίας δεν έχει ακόμη τελειώσει. Βλέπουμε ότι ενώ το 2008 το κεφάλαιο φοβήθηκε πάρα πολύ – ακόμη κι ο Σαρκοζί είχε τότε κάνει λόγο για την ανάγκη «επαναθεμελίωσης του καπιταλισμού» – αλλά καθώς δεν υπήρξε συντονισμένο και ισχυρό κίνημα -, δεν αναγκάστηκε να κάνει παραχωρήσεις. Οι παραχωρήσεις δεν γίνονται όταν απλά διαδηλώνουμε στους δρόμους αλλά όταν αναγκάζεται από ένα ισχυρό κίνημα…

Και πόσες πιθανότητες υπάρχουν σήμερα στην Ε.Ε. να εφαρμοστεί μια πολιτική σαν αυτή του Ρούζβελτ, στην οποία αναφερθήκατε;

Χρειάζεται συντονισμένη πολιτική σε επίπεδο ευρωπαϊκού, συνδικαλιστικού κινήματος, της ευρωπαϊκής αριστεράς, προκειμένου να αντιδράσει με κοινό τρόπο, με σαφές πλάνο κινητοποιήσεων και διεκδικήσεων που να αφορούν κυρίως το δημόσιο χρέος και να ζητούν έλεγχό του και κατάργησή του. Στην αρχή της συνέντευξης αυτής σας είπα ότι το χρέος χρησιμεύει ως πρόσχημα αλλά βέβαια αποτελεί πραγματικό πρόβλημα. Για την επίλυσή του υπάρχουν δύο λύσεις: ή εξοφλούμε πλήρως το χρέος, και με δεδομένο το ύψος του και τα επιτόκια που απαιτούν οι χρηματοπιστωτικές αγορές, κάτι τέτοιο συνεπάγεται 10 με 15 χρόνια κοινωνικών θυσιών. Και αυτή είναι η επιλογή της κυβέρνησης Παπανδρέου και πολλών άλλων κυβερνήσεων στην Ευρώπη και στη Βόρειο Αμερική. Ή, η δεύτερη λύση, να αναγκαστούν οι πιστωτές, δηλαδή οι μεγάλες ευρωπαϊκές ιδιωτικές, γερμανικές, γαλλικές, ολλανδικές, βρετανικές, βελγικές, λουξεμβούργιες τράπεζες, στις οποίες χώρες όπως η Ελλάδα ή η Πορτογαλία και η Ισπανία χρωστούν πάνω από το μισό του χρέους τους, να απαρνηθούν ένα τμήμα των πιστώσεών τους…

Ναι, αλλά εδώ είναι το πρόβλημα: πώς θα αναγκαστούν οι τράπεζες να αποδεχθούν κάτι τέτοιο;

Αναστέλλοντας την πληρωμή του χρέους, διεξάγοντας έναν έλεγχο του χρέους προκειμένου να καθοριστεί το παράνομο τμήμα του χρέους, που θα οδηγήσει και στην ακύρωσή του, μέσα από νόμιμες, κυρίαρχες ενέργειες που μπορεί να κάνει ένα κράτος. Αν ένα κράτος αποδείξει στη διεθνή κοινότητα ότι ένα τμήμα των χρεών που του ζητούν να αποπληρώσει, είναι παράνομο, μπορεί να το ακυρώσει, να το αποκηρύξει. Για να δημιουργηθεί ο ανάλογος συσχετισμός δυνάμεων προκειμένου να αναγκαστούν οι πιστωτές να αποδεχθούν κάτι τέτοιο, πρέπει να ανασταλεί η πληρωμή. Και για να έχει κανείς ισχυρή επιχειρηματολογία, οφείλει να διεξαγάγει έναν έλεγχο.

Έχει γίνει αυτό αλλού;

Η πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι αυτή του Ισημερινού, χώρα 13 εκατομμυρίων κατοίκων, από το 2007 ως το 2009, που ανέστειλε την πληρωμή τμήματος του χρέους της, ισχυριζόμενη ότι στη βάση των αποτελεσμάτων της επιτροπής ελέγχου του χρέους, το χρέος ήταν παράνομο και δεν μπορούσε να αποπληρωθεί. Έτσι η κυβέρνηση προχώρησε στη μονομερή αναστολή πληρωμής του χρέους και είπε στους πιστωτές της ότι είναι έτοιμη να αγοράσει τους τίτλους του χρέους του Ισημερινού που κατείχαν, στο 35% της αξίας τους. Με άλλα λόγια, ο Ισημερινός επέβαλλε μείωση κατά 65% της αξίας των τίτλων κι εξοικονόμησε συνολικά 7 δισ. δολάρια, που για μια χώρα όπως η συγκεκριμένη είναι σημαντικό ποσό.

Είναι όμως εκτός αγορών…

Αυτό δεν ισχύει. Η αναστολή πληρωμής του χρέους αφορούσε τίτλους που είχαν αγοραστεί από Αμερικανούς τραπεζίτες. Βέβαια, από τη στιγμή που υπάρχει αναστολή πληρωμής χρέους, για ένα χρονικό διάστημα δεν μπορείτε να δανειστείτε αλλά για αυτόν τον λόγο γίνεται και αναστολή πληρωμής… Αλλά θα σας εξηγήσω το εξής: γιατί η Ελλάδα δανείζεται σήμερα; Δανείζεται από τις χρηματοπιστωτικές αγορές για να αποπληρώσει το χρέος της, να ξεπληρώσει τους πιστωτές της, τους τραπεζίτες όχι για να κτίσει νοσοκομεία, υποδομές ή να δημιουργήσει απασχόληση. Και οι ίδιοι αυτοί τραπεζίτες που τη δανείζουν, απαιτούν υψηλότερα επιτόκια από παλιά. Όταν μια χώρα αναστέλλει την αποπληρωμή του χρέους της, εξοικονομεί το ποσό που έπρεπε να αποπληρώσει. Έτσι δεν έχει πια ανάγκη για ένα χρονικό διάστημα να δημιουργήσει νέα χρέη.

Και ποια είναι τα περιθώρια δράσης για μια κυβέρνηση όπως της Ελλάδας που ανήκει στην Ε.Ε. να διαπραγματευθεί μια τέτοια λύση;

Είναι τα περιθώρια δράσης ενός κυρίαρχου κράτους. Κάθε μέλος της Ε.Ε., όπως η Ελλάδα, μπορεί να ενεργήσει κυρίαρχα, ιδίως σε θέματα χρέους. Βέβαια είναι ζήτημα βούλησης…

Πολιτικής βούλησης…

Απολύτως. Διαφορετικά ακολουθείτε υποτακτικά τα αιτήματα της Κομισιόν – κι όλοι γνωρίζουν ποιοί επιβάλλουν στην Κομισιόν τις απόψεις της: κυρίως η Γερμανία και η Γαλλία, των οποίων οι κυβερνήσεις ζητούν από την Κομισιόν να επεξεργαστεί ένα δήθεν πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας, προκειμένου οι τραπεζίτες τους να αποπληρωθούν. Ο στόχος της Κομισιόν και του ΔΝΤ είναι η διασφάλιση του ότι η Ελλάδα θα αποπληρώσει τους Γερμανούς, Γάλλους τραπεζίτες, δεν έχει να κάνει με βοήθεια προς τη χώρα. Η απόρριψη των προτάσεων λοιπόν της Κομισιόν δεν σημαίνει αναγκαστικά εγκατάλειψη της Ε.Ε. αλλά δημιουργία ενός προηγούμενου στο εσωτερικό της, και εξαναγκασμού της να αλλάξει τη στάση της.

Πηγή: http://www.agonaskritis.gr/ισημερινός-πώς-μείωσε-κατά-65-το-χρέος/

ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ

ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΟΠΩΣ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ - ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΧΡΗΜΑΤΗΣΤΗΡΙΟ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ - ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ - ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ.

ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 1974 ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ.(ΑΚΙΝΗΤΑ - ΚΑΤΕΘΕΣΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ - ΚΑΤΕΘΕΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ - OFFSHORE ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ - ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ - ΜΕΤΟΧΕΣ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ - ΟΜΟΛΟΓΑ - ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ - ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ - ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ) ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΤΗΣΑΝ ! ΟΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΔΗΛΩΘΕΝΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΧΕΘΟΥΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΝΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝH ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΝΟΜΟΥΜΕΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΧΩΡΑ ΣΕΒΟΜΕΝΗ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ.

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΑΠΕΧΘΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΝΑ ΚΥΡΗΧΘΕΙ ΩΣ ΑΠΕΧΘΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΕΙ !

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΠΕΧΘΟΥΣ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ALEXANDER NAHUM SACK.

1) ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΣΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΔΑΝΕΙΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ.

2) ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΝΑ ΣΠΑΤΑΛΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΦΕΛHΣΑΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛIΤΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

3) Ο ΠΙΣΤΩΤΗΣ ΝΑ ΗΤΑΝ ΕΝΗΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ NA "ΣΦΥΡΙΖΕ ΑΔΙΑΦΟΡΑ".

ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ.


Debtocracy FINAL by BitsnBytes

ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ

Οι υπογράφοντες πιστεύουμε ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου (ΕΛΕ) η οποία θα εξετάσει το ελληνικό δημόσιο χρέος. Η τρέχουσα πολιτική της ΕΕ και του ΔΝΤ για την αντιμετώπιση του δημόσιου χρέους έχει επιφέρει μεγάλο κοινωνικό κόστος στην Ελλάδα. Κατά συνέπεια ο ελληνικός λαός έχει δημοκρατικό δικαίωμα να απαιτήσει πλήρη πληροφόρηση όσον αφορά το χρέος που είναι δημόσιο, ή εγγυημένο από το κράτος.

Ο σκοπός της ΕΛΕ θα είναι η εξακρίβωση των αιτίων του δημόσιου χρέους, των όρων με τους οποίους έχει συναφθεί, καθώς και της χρήσης των δανείων. Στη βάση των συμπερασμάτων της η ΕΛΕ θα διαμορφώσει κατάλληλες προτάσεις για την αντιμετώπιση του χρέους, συμπεριλαμβανομένου του χρέους που θα αποδειχθεί παράνομο, μη νομιμοποιημένο, ή απεχθές. Η επιδίωξη της ΕΛΕ θα είναι να συνδράμει την Ελλάδα ώστε να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αντιμετωπίσει το βάρος του χρέους. Η ΕΛΕ θα επιχειρήσει επίσης να διαπιστώσει ευθύνες για τις προβληματικές συμβάσεις χρέους.

Το δημόσιο και το ιδιωτικό χρέος βρίσκονται στην καρδιά της κρίσης της Ευρωζώνης. Η παγκόσμια κρίση που ξεκίνησε το 2007 πήρε τη μορφή κρίσης χρέους της περιφέρειας της Ευρωζώνης. Σύμφωνα με τον τελευταίο προϋπολογισμό, το ελληνικό δημόσιο χρέος αναμένεται να αυξηθεί από 299 δις ευρώ (ή 127% του ΑΕΠ) το 2009 σε 362 δις ευρώ (ή 159% του ΑΕΠ) το 2011. Η διόγκωση του δημόσιου χρέους επέτεινε τον κίνδυνο εθνικής χρεοκοπίας των περιφερειακών χωρών και αύξησε τις πιθανότητες τραπεζικής χρεοκοπίας στην Ευρώπη. Η ΕΕ, σε συμφωνία με εθνικές κυβερνήσεις, αντέδρασε υιοθετώντας προγράμματα διάσωσης που διευκολύνουν τον προσωρινό δανεισμό των κρατών της Ευρωζώνης και προστατεύουν τις τράπεζες. Αλλά τα μέτρα αυτά δεν κατάφεραν να καθησυχάσουν τις χρηματοπιστωτικές αγορές, με συνέπεια τα επιτόκια δανεισμού των περιφερειακών χωρών να συνεχίσουν να ανεβαίνουν. Επιπλέον, το αντίτιμο των προγραμμάτων ήταν η λιτότητα. Η Ελλάδα, η Ιρλανδία και άλλες χώρες αναγκάστηκαν να περικόψουν μισθούς και συντάξεις, να μειώσουν τις δημόσιες δαπάνες, να συρρικνώσουν τις παροχές πρόνοιας, να ιδιωτικοποιήσουν δημόσιες επιχειρήσεις και να απελευθερώσουν τις αγορές. Αναπόφευκτα θα υπάρξει και περαιτέρω κοινωνικό κόστος λόγω αύξησης της ανεργίας, χρεοκοπίας επιχειρήσεων και συρρίκνωσης της παραγωγής.

Η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο των προγραμμάτων διάσωσης της ΕΕ, αλλά ο ελληνικός λαός έχει κρατηθεί στο σκοτάδι όσον αφορά τη σύνθεση και τους όρους του δημόσιου χρέους. Η έλλειψη ενημέρωσης συνιστά θεμελιώδη αποτυχία των δημοκρατικών διαδικασιών. Οι λαοί που καλούνται να φέρουν το κόστος των προγραμμάτων της ΕΕ έχουν δημοκρατικό δικαίωμα στην πλήρη πληροφόρηση.

Η ΕΛΕ μπορεί να συμβάλλει στην αναπλήρωση του δημοκρατικού αυτού ελλείμματος. Μπορεί επίσης να ενθαρρύνει τη συμμετοχή ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων στην ανάπτυξη κινημάτων για την αντιμετώπιση του δημόσιου χρέους. Η επιτροπή θα είναι διεθνής και θα αποτελείται από ορκωτούς λογιστές του χρέους και των δημόσιων οικονομικών, από νομικούς, οικονομολόγους, αντιπρόσωπους των εργατικών οργανώσεων και μέλη των οργανώσεων την κοινωνίας των πολιτών. Θα είναι ανεξάρτητη από τα πολιτικά κόμματα, αλλά δεν θα αποκλείει τη συμμετοχή πολιτικών, αρκεί να συμφωνούν με τους σκοπούς της. Η ΕΛΕ θα διασφαλίζει την ύπαρξη εξειδικευμένης γνώσης και θα εγγυάται τον δημοκρατικό έλεγχο καθώς και το υπόλογο όλων των εμπλεκομένων.

Για να επιτύχει το στόχο της η ΕΛΕ θα πρέπει να έχει πλήρη διαχρονική πρόσβαση στις συμβάσεις και εκδόσεις δημόσιου χρέους, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων ομολόγων, αλλά και διμερούς, πολυμερούς, ή άλλης μορφής χρέους και κρατικών υποχρεώσεων. Θα πρέπει να έχει τις απαραίτητες αρμοδιότητες ώστε να θέτει στη διάθεσή της όλα τα έγγραφα που κρίνει απαραίτητα για να επιτελέσει το έργο της. Θα πρέπει επίσης να θεσμοθετηθούν πρόσφοροι τρόποι ώστε να μπορεί να καλεί προς εξέταση δημόσιους λειτουργούς, όπως και να ανοίγει, μετά από αιτιολογημένο αίτημά της και δικαστική συνδρομή, τραπεζικούς λογαριασμούς, ιδίως λογαριασμούς του δημοσίου σε ιδιωτικές τράπεζες και στην Τράπεζα της Ελλάδας. Θα πρέπει, τέλος, να διαθέτει επαρκές χρονικό διάστημα για να μελετήσει τις συμβάσεις και να εξαγάγει το πόρισμά της.

Η δημιουργία διεθνούς και ανεξάρτητης ΕΛΕ για το ελληνικό δημόσιο χρέος αποτελεί αναντίρρητη ανάγκη। Είναι επίσης δημοκρατική απαίτηση του ελληνικού λαού που σηκώνει το βάρος της κρίσης και θέλει να γνωρίζει τις αιτίες της. Από όλες τις απόψεις η ελληνική ΕΛΕ θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πρότυπο και για άλλες χώρες της Ευρωζώνης.

Πηγή: http://www.elegr.gr/

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

ΘΕΡΜΑ ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ




















Τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των δύο νέων της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. που έπεσαν νεκροί από τα πυρά εγκληματιών κατά την άσκηση του καθήκοντός τους.

Μας λυπεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι αυτά τα νέα παιδιά που υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας καλούνται πολλές φορές να βρεθούν αντιμέτωποι με τους πολίτες οι οποίοι αντιστέκονται διαμαρτυρόμενοι στις αποφάσεις των πολιτικών.

Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι εκτελούν εντολές ανωτέρων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουντην προσωπική τους επιθυμία.

Σκυλογιάννης Γεώργιος, ετών 22, κατετάγη στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας την 01/07/2009 και υπηρετούσε στην ομάδα ΔΙ.ΑΣ. Δυτικής Αττικής.

Ευαγγελινέλης Ιωάννης, ετών 23, κατετάγη στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας την 19/10/2008 και υπηρετούσε στην ομάδα ΔΙ.ΑΣ. Δυτικής Αττικής.

Ας ελπίσουμε ότι ήταν τα τελευταία θύματα ενός κράτους που δεν προσφέρει τίποτα απολύτως για την ασφάλεια και την σωματική ακεραιότητα των μελών των σωμάτων ασφαλείας.

Καλό τους ταξίδι.